5 sebab wanita mengalirkan air mata



ramai lelaki mengeluh tentang sikap wanita yang sukar difahami dan dijangka..memang2..en berg pon kadang2 tidak faham dengan saya..setiap bulan ade je nak buat hal..kadang2 tiba2 je xde mood nak balas msg..sampai pening en berg saya memikirkan tunangnye yang byk songeh ni..huhu..


ini beberapa faktor penyebab..saya terbaca kat majalah-mak-saya-beli tghari tadi..

++FAKTOR HORMON

inilah yang selalu t'jadi kt saya..datang bulan je nk cari pasal..lagi2 klu senggugut..dipanggil juga pra menstruasi@PMS..bkn pompuan je kene PMS ni..lelaki pn ade..kadang2 en berg pn mengalami PMS..cuma dia je x prasan..pening saya..:p

masa PMS, pompuan ni akan b'sikap lain dari kebiasaan..contoh:

-sering marah-marah
-sukar kawal emosi
-sangat sensitif dengan hal-hal yang berkait dengan perasaan..(haa..yg ni la slalu t'jd..huhu)

sbb tu saya bgtau en berg..bukan saya yang nak..tapi hormon mengatasi segalanya..(haa..yes..bleh salahkan hormon..;p)

++INGIN MEMANIPULASI KEADAAN

menangis kerana rasa bersalah @ malu..(alamak..saya pernah ke mcmni?)..sebahagian wanita menganggap ia cukup berkesan untuk mendapatkan kemaafan @ sekadar bermanja-manja dengan pasangannye..(haih..rimas en berg klu aku mcm ni..;p)

++PERASAAN EMOSI

contohnye..kecewa..sakit hati..kesedihan..@ yg mana2 melibatkan perasaan..saya pun biasanya akan begini..time sedih2..x tau nk cite kt sape..mula la nangis dalam bilik air @ b4 tdo @ dgr lagu sedih..haa..jiwang berkarat rock kapak leleh memang saya..

++AMARAH

wah..marahnye bunyi..ramai kawan saya macam ni..nk marah je nangis..(kenapa ckp kwn je?saya x ke?hee..) saya pun pernah..nak marah tapi x boleh..bile dah x boleh nk marah,maka meneteslah air mata sbb geram marah x bleh lepas..eee..geram btl klu jadi mcm ni..nak meletop rasa jantung..

++TERKENANGKAN SESUATU

ini memang la..klu terkenang yang sedih..teringatkan sape2 ke..memang kadang2 rasa nak nangis..klu teringatkan orang yang dh tiada..memang x bleh wat ape..semestinye menangis la jln penyelesaian..klu teringatkan org yang ade..bleh lagi di contact2 kan?




**saya jenis susah nk nangis..tp senang nk nangis klu probo ngn en syg saya..haa..pengakuan jujurrrr..


Comments

Popular posts from this blog

cara makan untuk pesakit gastrik

buah ni pun nak kene elak?

borong coklat di Beryl's