Pages

Friends

Followers

Wednesday, August 27, 2014

this life is what u make it




bagaimana caranya untuk menghilangkan ketakutan yg lepas..supaya boleh bahagia pada masa akan datang? mampukah?


Tuesday, August 26, 2014

majlis kahwin







aku rasa dah lama tak g kenduri member kawen..yg ni member aku kat sekolah aku mengajar sekarang..excited tgk dua org ni..congrates for both of you..comellll dua2nye..semoga kekal hingga ke jannah..semoga manis hingga ke tua..semoga bahagia hingga ke anak cucu..dan akhir hayat..gamba kat atas tu..ambil berkat..:p

Tuesday, August 5, 2014

pic raya 2014


















rayyan badmood pagi raye sbb kena paksa pakai sampin..dia rasa macam pakai skirt..bila cabut sampin baru mood ok..hayyaaaa..

selamat hari raya..maaf zahir batin..


Monday, July 21, 2014

menu diet atkins tak berapa atkins 2


kubis bertelur (kubis bertelur???sejak bila??;p)..chia seed with sour soup (makan sejuk2..sedappp)..tembikai..buah-buah manis ni memang tak sesuai sebenarnye kalau ikut diet atkins


ikan kicap..sayur-mayur..kalau ikut diet atkins..hanya sayur daun hijau..sayur kacang pun tak boleh..tapi makcik ni susah betul nak ikut peraturan..asal boleh orang kate..-_-''


ni menu sahur..lempeng oat..lagi sedapppp kalau letak kurma..ade la manis-manis sket..ni memang tawar punye oat..boleh la telan..kihkih


kubis bertelur untuk saya..nasi goreng bertelur untuk rayyan..sonang cerita..


ni telur dadar campak sesuka hati..daging kambing sket tu orang bagi..hehe

start bulan puasa sampai hari ni..Alhamdulillah..dah turun 5kg..even diet atkins tak berapa atkins..tapi turun la jugak berat..kihkih..sebab bulan puasa kot..

berminat nak kurus???sila..sila la try diet ni..:D
Sunday, July 6, 2014

4 Julai



tarikh sejarah untuk aku..kenangan dalam cerita hidup aku..dah setahun rupanya aku pegang title ni..rasa macam baru semalam aku keluar dari court..rasa macam baru semalam aku mendengar lafaz cerai..rasa macam baru semalam aku menangis mengenang anak tidak berayah..cepatnya masa berlalu tidak menunggu apa-apa..tidak menunggu siapa-siapa..berlalu sehingga lah hari ini aku baru teringat tarikh sejarah itu..

Alhamdulillah..setelah setahun berlalu..aku dah boleh terima..rasa bahagia sejak single berbanding dulu..bebas dari sakit hati yang amat sangat..bebas dari penipuan dan ketidakjujuran..bebas dari perasaan sedih menunggu orang yang tak pulang2 ke rumah..bebas nak memasak ke tidak..bebas dari masalah yang bertimpa-timpa..bebas..bebas..bebas!!

Tiada lagi kisah cinta..tiada lagi kisah bahagia rumahtangga..Perasaan untuk bercinta lagi belum ada..hanya memberi kasih sayang untuk rayyan..adik-beradik..mak abah..kawan-kawan..walaupun dah setahun..pahit masih terasa..luka dah sembuh tapi trauma..meremang bulu roma aku kalau terdengar masalah rumahtangga orang..cukuplah dulu untuk masa sekarang..tak terfikir lagi untuk aku mencari pengganti..biarlah berlalu mengikut arus..

Syukur Ya Allah..semoga kami sentiasa di bawah lindungan-Mu..Berilah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat..Aminn..


Dalam hidup tak seindah yang tersirat 
Dalam cinta tak seasyik yang diduga 
Dalam hati ada cinta yang terbiar 
Entah bertahun ku siram kasih 
 bersarang dalam jiwa

Dikau hadir bagai selembut sutera 
Terpesona dalam diam ku terlena 
Membuai impian cinta kita 
Sehingga ku tenggelam 
Dalam arus yang menyeksakan

Kasih tidak pernah ku meminta 
Selain cinta dan kejujuran hatimu 
Cinta dalam meniti usia 
Punah semua saat yang bahagia

Di mana kelembutan yang ada dulu kasih 
Merana dalam senyuman ku meratap sedih 
Selendang sutera yang menjadi saksinya 
Kisah cinta yang tertulis kini telah berakhir

selembut sutera-nur fatimah





Dalam hidup tak seindah yang tersirat 
Dalam cinta tak seasyik yang diduga 
Dalam hati ada cinta yang terbiar 
Entah bertahun ku siram kasih 
(Yang) bersarang dalam jiwa

Dikau hadir bagai selembut sutera 
Terpesona dalam diam ku terlena 
Membuai impian cinta kita 
Sehingga ku tenggelam 
Dalam arus yang menyeksakan

( korus ) 
Kasih tidak pernah ku meminta 
Selain cinta dan kejujuran hatimu 
Cinta dalam meniti usia 
Punah semua saat yang bahagia

Di mana kelembutan yang ada dulu kasih 
Merana dalam senyuman ku meratap sedih 
Selendang sutera yang menjadi saksinya 
Kisah cinta yang tertulis kini telah berakhir

Dengarkanlah ucapan sendu hatiku 
Kenangilah erti cinta yang bermula 
Kembalilah agar bisa ku merubah 
Terangi hati agar bersinar di dalam percintaan

Oh kekasih simpan kenangan buatmu 
Untuk daku yang masih ada di sini 
Kerasnya hatimu untuk kembali 
Tak terdaya ku tanggung penyeksaan 
Yang abadi dalam selembut sutera

[ Selembut Sutera lyrics found on http://lyrics.my ] 

menu diet atkins yg tak berapa atkins


telur dadar..sayur goreng


yang ni aku makan lauk ngan sayur je jugak..tapi ade jugak la ngelat amik cucur kurma seketui..housemate yang buat..kek sehiris..agar2 sepotong..-_-''


chia seed..sgt best mkn sejuk2..ayam percik dari kelantan..cikgu ct yang bagi..sedappppp..ayam bakar..adik yg buat..puding jagung tu cikgu razinah bagi..bestttt jugak makan sejuk2..tapi tak termasuk dlm diet atkins ye..huhu..

selain makan lauk je..aku kena minum air banyakkkkkkkkkkkkk..baru la badan flush..memang tak ambil nasi..air tu kena minum ikut berat badan..formula dia = berat badan bahagi dengan 25..kalau berat 50..bahagi 25..dpt la jawapan 2 kan..so 2 liter air la kena minum atau lebih kan la dari 2 liter tu sehari..
aku pun kadang2 lebih..kadang2 tak cukup..tak berdisiplin langsung..tp semangat nak kurus tu ade..and adik aku pon diet jugak..so semangat la sikit kan..hehe..
  
sejak masuk sekolah tu..berat aku naik dekat 3 kilo..penat ngajar..cari makanan..penat ngajar..cari makanan..lama2 berat naik tak sedar..huhu..sekarang lagi sekilo nak kembali ke berat asal macam sebelum masuk sekolah tu..kalau dapat berat yg sama macam anak dara dulu lagi bagusss..huhu

selamat berpuasa..selamat berbuka..selamat beribadah..enjoy your ramadhan everyone!