Pages

Friends

Followers

Friday, October 24, 2014

out of my comfort zone


dah lama tak post ape2..laptop rosak..rayyan curah air atas laptop aku..masa tu laptop plak tgh 'on'..memang selamat dah la..terbakar motherboard..warranty x cover..kurang asam betul warranty..

sembilan bulan kerja kt ADH..akhirnye aku dapat jalan lain plak..masuk RHB..rezeki..Alhamdulillah..tq usek..tq ana..hehe..skarang tengah training..bukan senang nak masuk bidang baru ni..kena study mcm masuk U balik..standard la kot kerja mana2 pn kan..huhu

mujur la ade adik aku time aku susah2 nk g keje tempat baru ni..take time jugak nak manage anak..diri sendiri..kereta..rumah..dan sebagainyerrrr..

parking kt KL gile mahal..RM8 sehari..lagi mahal dari harga makanan aku makan..klu la kereta tu boleh lipat..maunye aku lipat je kereta tu masuk dalam handbag..makan roti la aku pasni pagi petang siang malam..nak cover duit parking punye pasal..huhu..

xpe lah..berzuzah-zuzah dahulu..ade la nanti rezeki tuhan bagi..semoga aku terus berzabarrrrrrr..bukan zenang nak zenang..ye dok?
my new life is begin?
:)

 
selfie seroundddd..hehe


Wednesday, August 27, 2014

this life is what u make it




bagaimana caranya untuk menghilangkan ketakutan yg lepas..supaya boleh bahagia pada masa akan datang? mampukah?


Tuesday, August 26, 2014

majlis kahwin







aku rasa dah lama tak g kenduri member kawen..yg ni member aku kat sekolah aku mengajar sekarang..excited tgk dua org ni..congrates for both of you..comellll dua2nye..semoga kekal hingga ke jannah..semoga manis hingga ke tua..semoga bahagia hingga ke anak cucu..dan akhir hayat..gamba kat atas tu..ambil berkat..:p

Tuesday, August 5, 2014

pic raya 2014


















rayyan badmood pagi raye sbb kena paksa pakai sampin..dia rasa macam pakai skirt..bila cabut sampin baru mood ok..hayyaaaa..

selamat hari raya..maaf zahir batin..


Monday, July 21, 2014

menu diet atkins tak berapa atkins 2


kubis bertelur (kubis bertelur???sejak bila??;p)..chia seed with sour soup (makan sejuk2..sedappp)..tembikai..buah-buah manis ni memang tak sesuai sebenarnye kalau ikut diet atkins


ikan kicap..sayur-mayur..kalau ikut diet atkins..hanya sayur daun hijau..sayur kacang pun tak boleh..tapi makcik ni susah betul nak ikut peraturan..asal boleh orang kate..-_-''


ni menu sahur..lempeng oat..lagi sedapppp kalau letak kurma..ade la manis-manis sket..ni memang tawar punye oat..boleh la telan..kihkih


kubis bertelur untuk saya..nasi goreng bertelur untuk rayyan..sonang cerita..


ni telur dadar campak sesuka hati..daging kambing sket tu orang bagi..hehe

start bulan puasa sampai hari ni..Alhamdulillah..dah turun 5kg..even diet atkins tak berapa atkins..tapi turun la jugak berat..kihkih..sebab bulan puasa kot..

berminat nak kurus???sila..sila la try diet ni..:D
Sunday, July 6, 2014

4 Julai



tarikh sejarah untuk aku..kenangan dalam cerita hidup aku..dah setahun rupanya aku pegang title ni..rasa macam baru semalam aku keluar dari court..rasa macam baru semalam aku mendengar lafaz cerai..rasa macam baru semalam aku menangis mengenang anak tidak berayah..cepatnya masa berlalu tidak menunggu apa-apa..tidak menunggu siapa-siapa..berlalu sehingga lah hari ini aku baru teringat tarikh sejarah itu..

Alhamdulillah..setelah setahun berlalu..aku dah boleh terima..rasa bahagia sejak single berbanding dulu..bebas dari sakit hati yang amat sangat..bebas dari penipuan dan ketidakjujuran..bebas dari perasaan sedih menunggu orang yang tak pulang2 ke rumah..bebas nak memasak ke tidak..bebas dari masalah yang bertimpa-timpa..bebas..bebas..bebas!!

Tiada lagi kisah cinta..tiada lagi kisah bahagia rumahtangga..Perasaan untuk bercinta lagi belum ada..hanya memberi kasih sayang untuk rayyan..adik-beradik..mak abah..kawan-kawan..walaupun dah setahun..pahit masih terasa..luka dah sembuh tapi trauma..meremang bulu roma aku kalau terdengar masalah rumahtangga orang..cukuplah dulu untuk masa sekarang..tak terfikir lagi untuk aku mencari pengganti..biarlah berlalu mengikut arus..

Syukur Ya Allah..semoga kami sentiasa di bawah lindungan-Mu..Berilah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat..Aminn..


Dalam hidup tak seindah yang tersirat 
Dalam cinta tak seasyik yang diduga 
Dalam hati ada cinta yang terbiar 
Entah bertahun ku siram kasih 
 bersarang dalam jiwa

Dikau hadir bagai selembut sutera 
Terpesona dalam diam ku terlena 
Membuai impian cinta kita 
Sehingga ku tenggelam 
Dalam arus yang menyeksakan

Kasih tidak pernah ku meminta 
Selain cinta dan kejujuran hatimu 
Cinta dalam meniti usia 
Punah semua saat yang bahagia

Di mana kelembutan yang ada dulu kasih 
Merana dalam senyuman ku meratap sedih 
Selendang sutera yang menjadi saksinya 
Kisah cinta yang tertulis kini telah berakhir

selembut sutera-nur fatimah





Dalam hidup tak seindah yang tersirat 
Dalam cinta tak seasyik yang diduga 
Dalam hati ada cinta yang terbiar 
Entah bertahun ku siram kasih 
(Yang) bersarang dalam jiwa

Dikau hadir bagai selembut sutera 
Terpesona dalam diam ku terlena 
Membuai impian cinta kita 
Sehingga ku tenggelam 
Dalam arus yang menyeksakan

( korus ) 
Kasih tidak pernah ku meminta 
Selain cinta dan kejujuran hatimu 
Cinta dalam meniti usia 
Punah semua saat yang bahagia

Di mana kelembutan yang ada dulu kasih 
Merana dalam senyuman ku meratap sedih 
Selendang sutera yang menjadi saksinya 
Kisah cinta yang tertulis kini telah berakhir

Dengarkanlah ucapan sendu hatiku 
Kenangilah erti cinta yang bermula 
Kembalilah agar bisa ku merubah 
Terangi hati agar bersinar di dalam percintaan

Oh kekasih simpan kenangan buatmu 
Untuk daku yang masih ada di sini 
Kerasnya hatimu untuk kembali 
Tak terdaya ku tanggung penyeksaan 
Yang abadi dalam selembut sutera

[ Selembut Sutera lyrics found on http://lyrics.my ]