Pages

Friends

Followers

Wednesday, May 19, 2010

mak pesan

petang td sambil2 tolong mak aku wat pecal..

sambil sangan kacang tanah

cam biaselah..perbualan yang secara x sengaja dengan mak aku terjadik..mak aku stat dulu..

mak : kak long..dah kawin nanti..banyaklah benda kita akan 'mengadap'..

madi : mengadap??

mak : ho lah..jangan ingat lepas kawin sama mcm belum kawin..dah kawin nnt lain..

madi : tauuuuu..

mak : kawin sama umur ni..25/26 ni..darah tengah panas..kalau sama2 panas bahaya la sket kalau salah sorang x nak jadi sejuk..kak long tu dah la jenis panas gak kalau tak kena angin..

madi : yeke..takot la plok nak kawin..heheh..

mak : mak cakap ni nak suruh kak long ingat nanti2..

lepas kawin nanti selalu la semayang berjemaah ngan suami..baca Quran selalu..

madi : senyap(kusyuk dengar)

mak : .jangan la tinggal semayang..penting tu..mak tengok budak zaman sekarang dah tak kesah sangat pasal semayang..kak long tengok la sendiri sape2 hok tak berapa jaga semayang dia macam mane kehidupan dia..

madi : baik..

mak aku..memang suke bagi tips2 dan nasihat begini..maklum ler..orang dah PHD dlm rumahtangga..heh..



**en berg..sila hayati perbualan di atas..hee..**

2 borak-borak: