bila di rumah


aktiviti di umah

kebiasaan kalau aku kat umah memang aku konpem2 jadi bibik sepenuh masa..

bangun pagi2..lepas suboh..biase2 aku tdo balik..hee..balik umah kali ni aku dah x tido lepas suboh..pagi2

bukak pintu amik udara segar di pagi hari..konon..

pastu,

kemas2 umah...

keadaan kemas begini hanya sekejap..

bila cahir bangun...musnah la semuanya..T_T

pastu

basuh kain,jemur kain

nampak siket..tapi yg sebonanye dalam washing machine tu dah penuh..

yang dalam bakul tu untuk 2nd round..

pastu,

lipat kain

kain yang membukit ni adalah antara yang tersikit pernah aku lipat di umh..T_T

pastu,

masak untuk lunch

kadang2 pagi2 mak aku dah masak untuk tengahari

harini aku kene masak..

aku idok le serajin dan seterror adik aku

aku masak yang sehabis2 simple..:p

bawang besar @ bawang jepon

+

ikan rebus

jadilah

ikan rebus goreng

bayam

jadi

bayam masak air..letak lada hitam..xnak bagi rasa dia flat..aku tambah kentang

telur dadar lupe nak letak garam..jalan termudah..tambah la kicap..:p

itu saje?

iya dong..nanti aku add la budu ngan ulam..:p

harini menu masakan kampung ye puan2..

konon

hiyargghhhh..huahhhhhh..(geliat)

eden ngantuk la tghari2 ni..

tido skejap..:p


Comments

Mag said…
ikan rebus gorem....sedap2 i bayok ari doh tok masok niii
madihahmanshor said…
xpo la..mok buyong rehat la banyok2..:)

Popular posts from this blog

cara makan untuk pesakit gastrik

buah ni pun nak kene elak?

borong coklat di Beryl's