orang kurus

org kate..kalau nak kurus tengok cara orang kurus makan..

memang 90% aku sokong..

cara makan orang gemok ngan orang kurus berbeza..kebanyakan orang gemok x memilih makannye..tibai je semua..makan banyak dan banyak kali..sangat suke yang berlemak dan bersusu penuh krim..lepas makan nasi boleh lagi tibai roti berkeping-keping bersama air manis2 yang sejuk berais dan menyamankan..

jarang sangat2 la nak tengok orang kurus makan banyak..ade tetap ade..bukan xde..pastu ade yang jenis memilih makan..lepas makan nasi dah xleh makan ape-ape dah..perut dah full..minum plak air suam,limau suam,barli suam..kalau makan plak..nasi dengan sup..ikan bakar..ulam2..tapi ade je yg suke lemak2..bukan xde..hee..

orang kurus ni suke sangat bercakap pasal nak naikkan berat badan..padahal aku tengok badan dah ok dah..TAPI BILE TIMBANG BERAT NAIK SEKILO DAH RISAU..pastu suke sangat cakap dia makan banyak..part ni kadang-kadang buat aku nak marah..contoh:

A)bukan main lagi selera dinner dia nasi goreng kampung lah,nasi goreng itu..nasi goreng ini..mee goreng..bla..bla..bile nak start makan mula la ajak sekampung makan ngan dia..memang bagos cara dia..tapi aku pernah jadi mangsa..dah la aku jenis pendiet tegar..dinner aku roti@biskut cicah kopi@milo pns..pastu dia ajak aku makan..mula2 aku layankan je tapi lama-lama macam nak suh aku gem0ok plak..tiap2 hari ajak aku makan ngan dia..last2 aku yang kene habiskan..dia makan setoet..setoet je..ITU YANG KAU KATA MAKAN BANYAK?

B)ade plak yang dari pagi tak makan..bile nak dinner orang lain pesan yang light2 je tapi ngkau order menu banyak dari orang lain..pastu cakap..nape orang lain seme mkn siket2 and diet2 ni?dia je makan banyak..WAKLU..orang lain dah ntah keberapa kali nak makan..ko dinner baru nak makan memang la..

aku perasan..orang kurus ni rajin betul puasa..aku siap kene bayar fidyah sebab tak habis ganti puasa..camane ni?

orang kurus ade time2 dia tak lalu makan..xde selera..bukan sebab sakit ke ape..tapi tak selera..rela la puasa sebab tak selera nak makan..bagus kan?sebab tu dia KURUSSSS derrr..




P/S: aku sebelum mengandung memang type standard size..tapi lepas beranak ni tak kurus2 lagi..x hawt laaaaaaaaaa...mak jadi beremosi tau..huhu

Comments

Diana-k said…
xpee slow2 madiii..nanti turun la tuu..ehehe..org kate kalo Breast feeding bleh bakar calorie aper..
madihahmanshor said…
yayan!!tu ler..x menyabooo..x tahan dh telinge ni nk dgr gemok..gemok..;p

Popular posts from this blog

cara makan untuk pesakit gastrik

buah ni pun nak kene elak?

borong coklat di Beryl's