bahasa..bahaso




BAHASA JIWA BANGSA**tiba-tibe*

saya orang timur..suami orang selatan
saya melayu siam..suami melayu jawa
saya cakap standard klate..suami cakap standard melayu
saya dok kat bangi..suami dok kt johor (ini dah lari tajuk)

(sekadar hiasan..;p)

sejak kami bergewe lagi..suami benarkan saya kecek klate dengan dia..he said that he don't mind..and he could understeng!(tapi tak tau la sejauh mana ketidakkesahannya itu..hehe)

yes..that's why i love him..hoho..

suami pon dah pandai dah sket kecek klate..even bunyi macam siam jawa..lagi-lagi kalau nak tawar-menawar kat pasar..aku cakap dia mesti kecek klate..kalau tak nanti kena 'ketuk' ngan mokcik2 and pokcik2 yang jual kat pasar tuh (aku pon x sure betul ke x sebenarnye..;p)..tapi ok lah..tak try maka tak cinta..gitu~~

kalau aku balik johor..aku la plak yang kena usaha paham percakapan diorang..tapi FIL and MIL aku bukannye cakap jawa sangat pon..ade certain2 je..contoh:wes mangan?turu?semangka?ape lagi ntah..aku pon dah tak ingat..mulalah nanti nak klua dialek jowo klate..tapi aku suke je nak try hafal perkataan2 jawa ni..tak try maka tak cinta~~;p

kalau pasal masakan..seme aku boleh go..yang MIL aku masak seme aku suke..stakat ni en berg pon boleh go ngan makanan yang aku masak @ yang mak aku masak kat klate..

sape2 pon takkan terfikir akan kawin dengan orang lain-lain negeri..agak jauh plak tuh..sebegitunye lah aku..yang susah betul nak tinggal bahasa standed aku nih..kalau aku cakap luai pong diorang boleh detect aku org klate..bau budu katenye**kurey asey!!!**..tapi nak wat camane..kalau dah jodohnye begitu~~^_^





Comments

Popular posts from this blog

cara makan untuk pesakit gastrik

buah ni pun nak kene elak?

borong coklat di Beryl's