Pages

Friends

Followers

Saturday, July 17, 2010

sauna





aku suke aktiviti ni..x tau kenapa..sebulan sekali aku pegi la bersauna kat fitness centre..sebulan skali?hehe..iyelah noks..nak g tiap2 hari@minggu idok le boleh..botak kepala akak..sedar diri ini masih status pelajar..T_T


kt fitness centre bilik dia berkayu lebih kurang mcm ni


Sila perhatikan manafaat bermandi wap ( bersauna) dan bandingkan dengan kegiatan aktiviti bersukan yang lain

1. Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori.
2. Aerobics selama 30 minit membakar 400 kalori
3. Berbasikal selama 30 minit membakar 250 – 500 kalori.
4. Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori
5. Berenang selama 30 minit membakar 400 kalori

6. Futsal?**tiada maklumat..sila google sendiri..:p**

haaahh..itu lah sebab i suke bersauna..^_^


KHASIAT DAN KELEBIHAN MANDI WAP

..Pembersihan terperinci kulit menjadikan kulit lebih menawan, segar, halus dan licin..

..Mengurangkan berat badan dengan pembakaran lemak dari luar..

..Mengeluarkan toksid dalam badan seperti aluminum, cadmium, lead dan mercury..

..Mengurangkan kesakitan anggota badan, sakit urat, sendi, sengal sengal tulang dll..

..Meningkatkan sistem kardiovascular ..

..Menghilangkan tekanan dan perehatan otot..

..Melancarkan peredaran darah..

..Meningkatkan sistem immunisasi badan..

..Mengurangkan prostrate bengkak pada lelaki..

..Meningkatkan tahap metabolisma..

wohhh..kalau ade kat umh yg cenggini sgt bagussss uolss..

ohhhh..tiap2 hari la i bersauna kalau macam niiii..:p

tapi kalau dah x mampu sangat yang ni pon boleh..kannn..
**bile la aku nak makan gaji niii..T_T**

5 borak-borak:

fabulous.farah said...

mai la umoh i..nak hari2 pong feriii

Madi @ Aed said...

x tau jalan..T_T

Yuyun said...

ed..kte kn leh wt kat umah..heee

Yuyun said...

ed..kte kn leh wt kat umah..heee

Madi @ Aed said...

a ah la..tapi kene pinjam tikar n kain batik dyg..hihu