Pages

Friends

Followers

Sunday, October 27, 2013

kisah lempeng dan sardin



sejak pindah rumah..aku tak pernah masak..masak air pernah la..beli..beli..beli..mood nak memasak tak 'ON'..lagi pun aku ngan rayyan je..rayyan makan banyak mana sangat..so, beli je lagi senang..MALAS la sebenarnye..rabu minggu lepas rayyan demam..aku amik EL..berehat la jugak aku di rumah jaga budak demam..bila dok rumah baru la ada rasa nak menggodek dapur..teringat lempeng cicah sardin..sayu sekejap hati teringat kenangan di rumah sewa lama..dulu memang selalu la aku wat lempeng..dah lama tak buat sampai melekat-lekat lempeng kat kuali..gila lama tak masak..habis skill lari!haha..

 lempeng and sardin
  
makanan pun jadi perkara menyedihkan..tak baik betul..ye la..kita yang masak..kita yang hidang..mengharap ia satu ibadah dan tanda kasih sayang..tapi lumrah kehidupan..takdir tuhan..aku yang serba kekurangan..sudah tidak dipandang..semoga Tuhan masih memandang aku..walaupun dia sudah tidak memandang dan jauh dari pandangan..

2 borak-borak:

yati said...

xpa kak..dia xpndg allah pndang..allah xpnh pndg hina hmbanya selagi kita ingat DIA..sdp plaktgk lempeng..blh wat menu berbuka ptg ni =)

follow sya izatishop.blogspot.com

madihah manshor said...

tu la..i'Allah dipandang..huhu..lama gile tak masak..g dapur wat lempeng pon rasa kekok..haha