heaven weekend

en berg request ketam..aku tak pernah2 masak ketam.. siang ketam pon tak pernah..tapi disebabkan pernah tengok family outing, so aku tau la sket2 camane nak siang ketam..huhu

so..hari sabtu yang lalu..for the first time kitorang pergi pasar kat bangi ni..best jugak..dah lame aku tak beli lauk2 kat pasar..jakun skejap tgk seafood yang banyak..beli ketam dua ekor je..sekor sorang jadi la..haha

 ketam masak lemak cili padi

 kangkung goreng ikan bilis

Hari ahad tengahari..singgah makan kat nasi beriani dekat JM BARIANI HOUSE Bangi..rasa dia sedap la jugak..lebih kurang je ngan nasi beriani ANJE Bangi ni..and aku rasa dekat SABA Cyberjaya lagi best kot..







Dinner ahad adalah nasi kerabu homemade..first time jugak buat..huahua..disebabkan bunga telang atau bunga yang membirukan nasi kerabu tidak ada, aku pon menguningkan nasi kerabu dengan serbuk kunyit..kihkih..ok je rasa dia..x rasa pelik pon mujurnye..;p 
 


alhamdulillah..

Comments

Popular posts from this blog

cara makan untuk pesakit gastrik

buah ni pun nak kene elak?

borong coklat di Beryl's