Pages

Friends

Followers

Tuesday, July 17, 2012

sihat sebelum sakit

aku ni jenis yang tak berpenyakit sangat..demam pon jarang..stakat badan berangin tu biasa2 je la bagi aku..boleh dikatakan aku ni golongan sihat dan normal la..;p

tapi,

sabtu malam lepas dekat kol 11 malam aku tiba2 sesak nafas..tibe2 je..rasa macam nak MATI..ya Allah..takut gile..aku mintak en berg sapu minyak angin..sampai sendawa2 en berg urut aku..aku tak sendawa pon..dalam bapa minit ntah en berg urut aku..sampai sakit2 jari tangan dia urut aku..sampai la aku sendiri sendawa ''burrrrpppppp''..terus la aku lega sket..pastu terus peluk en berg sebab takut..aku ingat ajal dah nak sampai..nauzubillah..huhu..

esok pagi bangun aku rasa tak sedap lagi nak nafas..rasa tersekat-sekat lagi..rasa jantung berdegup kuat gile..tangan ketar2 macam kene parkinson..rasa macam tak sihat sangat2..terus g klinik..rupa-rupanya aku kene GASTRIK..angin dari perut naik ke atas memenuhi ruang kat paru2 aku..sebab tu aku sesak nafas..

bila tau kene gastrik aku rasa lega sket..ingatkan kene penyakit lagi teruk..nauzubillah..takutnye aku tuhan je tau..

sekarang pon badan aku masih sakit2 and still berangin gara2 sesak nafas yang teruk haritu..

mujurlah tuhan bagi peluang lagi kat aku untuk hidup kat muka bumi ni..alhamdulillah..

0 borak-borak: