makanan rayyan 6-7 bulan

first meal yang aku bagi kat rayyan is PEAR puree..tapi dia macam tak suke sangat..gamba aku tak snap plak..maybe sebab pear tu pon tak manis sangat..so dia reject..aku bagi lagi dua tiga kali tapi dia still tak nak..bosan la nak menyuap kalau dia tak nak..

pastu aku terus tukar bagi dia PUMPKIN puree..

rayyan sangat sukeeeee..maknye lagi la suke nak menyuap..kalenye pon menarik..rasanye pon sedap and manis semulajadi..sambil suap anak..maknye pon join sekali..;p

and then aku bagi AVOCADO..tu pon sebab adik aku bagi..haha..sedapppp..lemak2 gtu..ada rasa macam manis2 isi kelapa gtu..kebetulan yang adik aku bagi ni memang sedap n fresh..adik aku cakap kadang2 dia beli avocado ni tawar plak rasa dia..depends pada nasib..bleh gtu??haha..


pastu..EPAL and SWEET POTATO puree..dua2 aku tak amik gamba..rayyan makan jugak..tapi tak bersungguh2 macam makan puri labu..kebetulan sweet potato yang aku beli tak manis sangat..jadi..aku blend skali ngan epal..sedappp jugak..

sekali sekali puri2 tu aku masak ngan oat..rolled oat..yg kasar2 tu..tu popn adik aku suggest..dia dh mcm pakar pemakanan baby dah..sangat rajin membaca pasal makanan2 baby ni..aku malassss..heheh..

baru-baru ni aku bagi BANANA puree..


rayyan makan jugak..senang je nk prepare..lenyek2..tak payah stim..


burppppp..alhamdulillah..hehe

Comments

Popular posts from this blog

cara makan untuk pesakit gastrik

buah ni pun nak kene elak?

borong coklat di Beryl's