OPERATOR



Bila orang dengar kerja customer service atau operator..ada org ingat keje sambung talian je..ada org ingat gred tahap spm..tapi tak kisah la..bukan diorang pun bayar gaji..hehe..
 
dulu masa jadi customer servis RHB..stress yang amat..memang la semua keje stress kan..aku tahu..tapi aku nak cerita pasal kerja aku la..stress ngan orang lagi pedih aku rasa..stress dengan rules..stress dengan management..stress dengan keje shift sbb masa tu aku status J..ada anak dan bila shift..terpaksa tinggal anak tdo rumah pengasuh..malam2 sedih anak xde di sisi..pastu kene dengar orang maki..caci..marah2..memang pemanggil marah pada bank..tapi kita yang mendengar ni terpaksa berhati kering..kadang2 aku terfikir..orang kalau nak marah..dengan sapa2 dia boleh marah..even dekat telefon tu sebab tak nampak muka..lagi sedap la dia nak bambu..tapi tak semua la macam tu..ade yang call tu baikkkkkkkkkkk sangat..lembuttttt sangat..lagi suka aku nak tolong..yang maki..marah2 tu..keyboard la jadi mangsa aku..aku tekan kuat2..kasi release geram..haha..kadang2 yang membebel panjang tu..aku diamkannnn je..sampai dia dah xde modal..dia senyap la..
 
Sekarang masuk call centre bahagian perumahan..rilek sket..bukan sebab takde keje..tapi rules tak sebanyak call centre bank..call memang masuk berderu deru..penat jugak jawab tapi ok jugak la sbb tak payah nak speaking sgt..malay je memanjang..sampai aku plak rs kekok bila nk speaking sbb dh lama rasanye tak speaking..kadang2 sedih jugak bila orang call tanya nape susah sangat nak angkat call..padahal aku rs smpai kering air liur dok bercakap..dok consult org..tapi org luar mana la nampak kan..lagi la org cakap kijo gomen..rilek..lagi org ingat memang tak buat keje..kerana nila setitik habis rosak susu sekolam..gitewww..tapi tak kisah la..bukan diorang yang bayar gaji..haha..bulan2 gaji masukkk..tak kisah la orang nak komplen ke ape..memang dah kau customer service..hadoppppp je laaaa..haha..SYUKUR SELALU

Comments

Popular posts from this blog

cara makan untuk pesakit gastrik

buah ni pun nak kene elak?

borong coklat di Beryl's