Pages

Friends

Followers

Friday, May 9, 2014

Pengorbanan

Tadi ada jumpa seorang kakak ni..dia datang untuk settlekan apa ntah dengan pengasas sekolah ADH ni..lepas tu duduk borak ngan aku..mcm2 kitorang bercerita macam borak ngan member lama..

Bila dah borak lama..barulah tahu..dia seorang housewife..dulu pernah bekerja goment as officer..aku mcm terkejut..kenapa berenti?

Dia cakap..bila memikirkan masa depan anak2..dia risau..memikirkan dunia sekarang yang macam2 hal..dia bertekad untuk jaga sendiri anak2 dia..dia nak anak dia makan apa yg dia masak..dia cakap air tangan ibu tu penting utk anak..even sekadar telur mata dengam nasi kosong..itu adalah lebih baik jika dibandingkan masakan kat kedai..kalau keje..mesti byk makan kt kedai..masak jarang2..sbb bz ngan keje..

Kata kakak tu..masak lah dengan penuh kasih sayang..dengan niat kerana Allah..kalau masak ketika marah..itu menjadi racun kepada makanan yang kita masak..

Mak ayah dia redha dengan keputusan dia..kalau nak diikutkan dia lah paling berjaya dlm adik beradiknya..

Tu lah salah satu point yang tersimpan dlm fikiran aku..aku pulak sejak2 jd ibu tunggal ni mls betul nak masak..Seronok berbual dengan dia..penuh semangat..penuh motivasi..penuh kecintaan kepada Allah..tapi aku tak tanya pun nama kakak tu..kihkih..ingat muka je..

Semoga dirinya dirahmati Allah selalu..

posted from Bloggeroid

0 borak-borak: