Pages

Friends

Followers

Wednesday, July 31, 2013

kebudak-budakan


apa nak buat..bila perangai kebudak-budakan..adakah orang lain semua dah matang?oh..ye lah..aku ni gigi bongsu x naik lagi..serious..patut la x matang..aku memang x dapat nk puaskan hati semua orang..patut la bercerai berai kan..sebab tak matang..how to be matang?how????????????????


Tuesday, July 30, 2013

maafkan ibu




maaf anak
kerana ibu tidak dapat melengkapkan hidupmu
dengan sebuah keluarga bahagia
sudah tersurat
hidup kita istimewa begini

maaf anak
seandainya dirimu terasa kurang
peluklah ibu..dakaplah ibu
semoga tenang segala resahmu

maafkan ibu..rayyan..

Saturday, July 27, 2013

sebagai ingatan

aku sekarang..

keje kontrak..habis bulan 2 tahun depan
divorce..janda..ada seorang anak
tak ada rumah..now on menumpang rumah adik..
hidup terkapai-kapai..
anak terbiar tak cukup kasih sayang..
kadang-kadang ter emo dengan anak sebab tertekan..


sangat la tak sangka aku akan hidup berstatus begini..
hidup macam cerita dalam novel..dalam majalah..

tapi masih rasa bersyukur sebab masih ada adik-adik untuk menumpang..
masih ada anak penghilang duka..
masih ada mak abah untuk mengadu..
masih ada kawan2 tempat luah perasaan..
masih rasional dan ingat TUHAN..

kepada yang hidupnya tidak serumit ini..bersyukurlah..
aku tau mungkin orang lain lagi hebat dugaannya..
tapi bagi aku dugaan ni dah cukup berat untuk aku tanggung..
sebab aku bukanlah sehebat dan sekuat orang lain..

bukan nak merungut..bukan nak mengeluh
tapi ni blog aku..suka hati aku lah..ehe..:p







kepada en boysjustwanttohavefun
bergembiralah di alam duniawi ini
dan semoga sempat untuk insaf
sebab semua orang layak untuk dapat keampunan
dan semoga bahagia dengan hidupmu


salam ramadhan

layan perasaan #2



Selamat tinggal sayang ku
Semoga engkau bahagia
Bersama kekasih baru
Dan biarlah aku membawa diri

Walaupun berat hatiku
Sewaktu melepaskanmu
Tetapi apa dayaku
Antara kita dah tak sehaluan
 
Ada kalanya aku termenung mengenang sikapmu
Pandainya engkau mengukir janji
Lalu kau memungkiri
Sepi kurasa perjalananku
Penuh duri rindu
Sehingga fikiranku tak menentu

Cintaku melayang-layang
Wajahmu terbayang-bayang
Orang yang ku sayang-sayang
Kini dah disambar orang
Perit hatiku tidak terkata
Oh...bisanya

Selamat tinggal wahai sayang ku
Terima kasih kerana engkau
Sanggup melukakan hatiku ini
 
Walaupun berat hatiku
Sewaktu melepaskanmu
Tetapi apa dayaku
Antara kita dah tak sehaluan

Moga dikau bahagia 



Wednesday, July 24, 2013

don't be sad

 

pic googled

sabarlah hati




Saat Kau datang dalam hidupku
Ku sangka ini cinta terakhir
Ternyata malam penuh bintang
Berakhir dengan mendung
Menari aku dengan gelisah
Lagi lagi lagi ku menangis
Sabarlah hati menahan perih
Terluka lagi dan lagi dalam kisahku
Tenang lah jiwa iring langkahku
Ku yakin pasti ada yang terbaik untukku
Ternyata malam penuh bintang
Berakhir dengan mendung
Menari aku dalam gelisah
Lagi lagi lagi ku menangis
Meski hati sering dilukai
Takkan menyerah aku mencari cinta
Sabarlah hati menahan perih
Terluka lagi dan lagi dalam kisahku
Tenang lah jiwa iring langkahku
Ku yakin pasti ada yang terbaik untukku
Sabarlah hati menahan perih
Terluka lagi dan lagi dalam kisahku
Tenang lah jiwa… uhh.. uhuu
Sabar wahai hati..
Jangan menangis..


Saturday, July 20, 2013

salam sabtu





pic googled

untuk pesakit gastrik

pic googled

untuk pesakit gastrik yg byk angin macam aku..try la ubat ni..beli kat stokis HPA..InsyaAllah..dengan izin Allah sakit tu akan beransur baik..ikhtiar la macam-macam..setiap penyakit ada penawarnya..





layan perasaan


Kelam malam sepi melamar kerinduan
Tak terpadam ingatanku terhadapmu
Dan pada siapa harus ku adukan
Resah ini kian menghimpit perasaan

Dan seandainya kasihmu mekar bagai dulu
Pasti tidak aku terbelenggu begini
Bukan salah aku retak semua ini
Berpunca darimu bertikam lidah
Lalu punah

Tak dapat ku bayangkan
Tuturmu bagai sembilu
Mencakar hati ini
Tanpa simpati di hati
Ingin rasanya
Ku laungkan rasa kecewa

Kekasih lupakan sejarah
Cinta kita baja dulu
Di manakah kau campakkan
Cintaku yang pernah kau sanjungi
Oh mengapa
Semua ini berlaku
Sedangkan aku sedikit pun tak pernah curang
Terhadapmu