Pages

Friends

Followers

Wednesday, September 25, 2013

outstation di negeri ambo......


3 sept 2013..outstation seminggu kat kelantan..amik sampel ubi kedudut and mas cotek..kesian rayyan kena tinggal seminggu..;( mujur la pengasuh rayyan bermurah hati nak jaga rayyan..senang sket hati aku nak tinggal..huhu..

sampai sana dok kat hotel kat pasar wakaf che yeh..senang sket nak jalan-jalan kat pasar tu malam-malam..

 1st dinner kat klate..semua ni RM23..murah ke mahal?hehe..

 tengahari makan sup belut..nyummmm..rasa sup dia sedap dan ber ajinomoto sangat..hehe

 jamuan kat Mardi Telong, Bachok..kitorang tumpang makan..hua hua..

jumaat and sabtu cuti..sebab xde keje..aku mintak mak abah aku amik..nak balik rumah..rumah aku kat tanah merah..dekat sejam la jugak ngan wakaf che yeh kalau abah aku bawak..slow and steady..macam makan angin..hehe

 mak and abah..belanja makan kat restoran edde..kalau sapa2 dok tanah merah mesti tau restoran ni..ala2 Mc D + oldtown + pizza hut..haha..

cek mek molek kale purple..bukan letak pewarna..memang kale ubi kedudut ni purple..lagi sedap banding dengan cek mek ubi keledek oren..mak yang buat..request ngan mak mintak wat cek mek..hehe

pagi jumaat and sabtu, aku teman mak aku pegi berurut..katil yang tolong urut macam pic atas ni..aku pon try jugak la..best jugak..kurang sket sakit lutut mak aku..bagus gak katil ni..harga dia RM10 000..namanya Nuga Best..Korea mari..

sambal kayu..sedapppppppp..ni bukan masakan kelantan..ni nogori punye masakan..membe aku wawa yang masak..wawa pon ikut aku balik umah..kebetulan umah aku banyak pucuk ubi kayu..tempoyak banyak..petai ade..daun kunyit,kaduk and cekur pn ade..semua belasah masuk dalam sambal ni..perghh..bertambah makan..bahaya sambal nih..habis diet aku..;p

 nasi kerabu puyuh goreng kg kandis..sedap jugakkkk..breakfast pagi pon makan nasi..terbaik 

 trai for try..klate language always like dis..i dont know why..just proud to be kelantanese..heeeee

 kat ladang mas cotek..

 durian kunyit..abah beli..sedap

sebelum balik wajib amik gamba..ombre blouse yg aku pakai tu RM25 kat wakaf che yeh..jauh beza harga ngan beli online uolsss..berganda-ganda bezanya..huhu

sampai je bangi..g amik budak ni..muka sedih gile..jejak kasih sekejap..seminggu tinggal kan..aku pn jadi sedih..haritu jugak aku bawak rayyan g jalan2..g giant je pun..belanja dinner nasi ayam..hehe

sebab banyak sangat makan masa outstation haritu..berat naik!!demmm..terus g joging esoknye..hua2..