Pages

Friends

Followers

Saturday, November 27, 2010

blog kepam

sementara ada laptop ni
aku dengan pantasnye
menghodohkan lagi blog
dengan template
x semenggah ni
tepuk..tepuk

dah lama semacam x bebel-log
ni pon gune laptop adik jejaka aku
malam ni aku tak bagi dia gune
biar aku je gune
dah lama x mengadap
he he

laptop aku charger nyer rosak
rasanye la
x tau la kalau sebab lain
x hantar g klinik lagi laptop tu
simpan jadi pesakit icu dulu

aku kat umah sewa tu dah macam kain buruk
malam2 terbaringgggg depan tv
kalau tak depan tv
terbaringgggg dalam bilik
last2 tido
gara2 laptop x berfungsi

ape nak buat?
BIAR AKAK PK SENDIRI

assalamualaikum

Wednesday, November 10, 2010

pening pagi

bangun pagi tadi nak smayang subuh rasa fening-fening..nak muntah..eeeeee..sangat la rasa x best!!

sambil2 gosok gigi..picit2 kepala..nad (member aku..saja datang jalan2 tido kat umah tu) plak tolong urut2 belakang..last2 dia yang sendawa..aku tak pon..heh!

lepas smayang baring lagi sebab tak tahan pening..nad offer nak g beli breakfast..aku dengan otomatiknye mintak nad beli nasi lomak~~~

**aku ni jenis diet punye org..tibe2 jadi penafsu makanan!**

smalam dinner nasi kerabu..pagi ni breakfast nasi lemak..wah2..x sampai seminggu boleh kombang la momy mu ni baby!;p

lepas makan nasi lemak tu terus x pening..kembali normal..cergas..ceria..baru la boleh g mandi..bersiap2 nak g lab..

ish..ish..ish~~~


Tuesday, November 9, 2010

makanan perlu dielakkan ketika hamil




tadi baru borak2 dengan adik aku kt tepon..topik paling serius dan sangat serius ialah pasal pemakanan awal kehamilan..ewah..sudah ''up'' sedikit pasal topik perbualan..

aku ni makan main hentam je..asal sedap!!tapi bila dah mengandung kene fikir jugak dah ade orang kedua dalam badan ni..baby!!

semalam pon just makan biskut cicah milo panas..pastu popia kecik2 tu..mengarut kan??x cukup gizi..haih..

sori baby..hari ni kite makan makanan sihat..tapi x tau lagi nak makan ape..nanti kite bincang..ok!;p

berbalik pada topik asal..

awal2 hamil ni..kalau yang jenis sensitif kene ade pantang2..x sensitif pon kene jaga makan..demi pembesaran baby..ni ade siket info..


--Jangan makan daging mentah (sushi) atau yang dimasak kurang matang, karena mengandung Toksoplasmosis sebuah parasit yang dapat menyebabkan infeksi serius pada janin anda dan juga E.coli, yang berbahaya bagi ibu hamil dan janin



--Hindari juga kotoran kucing atau bermain-main dengan kucing selama kehamilan karena mengandungi toksoplasmosis.

--Jangan makan daging ayam dan telur yang dimasak kurang matang atau mentah , hindari makan hati ayam/daging yang mungkin sumber dari salmonella, yang dapat menyebabkan diare yang berat pada ibu hamil.

--Ikan tuna steak, ikan sea bass, shark, atau ikan-ikan berukuran besar yang diketahui mengandung tingkat mercuri yang tinggi yang dapat menyebabkan kerusakan saraf jika dimakan dalam jumlah besar. FDA rekomendasi ikan tuna dan ikan ukuran besar ini sebatas 12 ons perminggu

--Keju lunak seperti brie dan camembert, blueveined cheese juga keju dari susu kambing dan domba, serta jangan minum susu yang tidak di pasteurisasi. Semua produk ini mempunyai resiko membawa listeria. Listeria tipe bakteri yang mampu menembus plasenta dan menyebabkan infeksi janin, pada dewasa tidak ada gejala atau seperti flu. Listeria dapat menyebabkan keguguran,kelahiran premature, dan keracunan dalam darah. Sebaiknya hindari makanan jenis ini sampai melahirkan bayi anda.


--Minuman yang mengandung cafein seperti kopi, teh sebaiknya di hindari atau dibatasi karena kopi dapat memperngaruhi berat badan rendah pada bayi, keguguran dan juga cafein mengurangi penyerapan zat besi.


sumber:ibu hamil


Wednesday, November 3, 2010

sape encik habib?

saye baru je tukar nombor tepon
sejak tukar nombor tepon
selalu je ade nombor x kenal

suara org India..Cina..Melayu
ingat nombor tepon saya ni 1 Malaysia ke?
pastu mesti cari En Habib

ok
saya bukan En Habib
saya bini En Halmey

sape En Habib??
mesti dulu dia gune nombor ni
aku ni macam secretary dia plak
hisshh!


manisss letting!


pernah makan coklat ni??
aku 1st time makan cokelat ni
jakun sunggoh

ini cokelatnye

dalam coklat ade kelapa

manissssss letting!!

Tuesday, November 2, 2010

25 random things

fuhhhhhhhhhhhhhh

akak telah di TAG oleh cik adik manis kito..DIBA

story about 25 random things facts habits and goals about me
banyokkk nyewww mekkkk

ape eh??

1) dah jadi BINI orang..mahu jadi seorang BINI YANG BAIK..TAAT..SOLEHAH..oh2..
**sekarang masih belum menepati lagi..T_T**

2) nak cepat abis BLAJA MASTER ni tapi lagi dipulun lagi x berjaya??what to do??doa x cukup banyak lagi kot..T_T

3) kerja TAK SISTEMATIK dan KURANG BERDISIPLIN

4) sangat ingat memori yang dah lepas2..orang tak ingat pon aku ingat..lagi2 MEMORI YANG MENYAKITKAN HATI DAN PERASAAN..BEWARE!!;p

5) GILA NESCAFE..tapi sekarang kene kurangkan sebab badan cepat berangin..dem!

6) BADAN CEPAT MASUK ANGIN..banyak betul rongga kat tubuh aku ni gamaknye~~

7) TAK BANYAK CAKAP sangat tapi suke SENGIH

8) tak berapa rajin MEMASAK tapi suke MENGEMAS

9) DIET sepanjang hayat..YE KE??

10) senang SENDAWA tapi susah KENTUT

11) layan lagu ROCK KAPAK..lagu baru CEPAT BOSAN

12) x suke tengok cerite SERAM..PENAKUT yang amat!

13) x suke TIDO DALAM GELAP sorang2..kalau ade gang tido xpe..heh

14) x pandai nak BERAMAH MESRA dengan orang baru kenal

15) DEGIL..bile kene musibah baru sedar..aishh!

16) SENSITIF PASAL GEMOK!i don't like to be GEMS again!pernah ade SEJARAH GEMOK!

17) FOBIA NEK BAS!pernah jatuh dalam bas dan kepala lutut teralih..sakit macam nak mati!

18) tak suke dok dalam aircond lama2..SEJUK!BIBIR KERING!

19) suke B'GAYA SIMPLE BUT NICE..nice la sgt..x pandai nak gaya lebih..nanti konpem jalan tunduk and bongkok..malu!keh2..

20) suke kalau ade orang MAKE-UP kan..sebab diri sendiri x pandai b'mekap..(-_-'')

21) x suke SUNYI SEPI..

22) MANJE ngan family and en berg sajo..auww**manje???pengsan**

23) x pandai jaga barang..LAPTOP b'habuk..HP calar..CINCIN jatuh dalam lobang jamban..JAM cicir..PURSE tertinggal ntah ke mana..

24) PELUPE yang amat!ya ampunnnnnnn!

25) oh lupe..sangat SUKE BUAT AND MAKAN LEMPENG cicah sambal..;)



ok..dah..PENAT..

nak TAG:

INDAH
SYIMA EMI
SANA'A ARIF


DAA~~~


Monday, November 1, 2010

deep words



sometimes i am happy
and they are not


always they are happy
and i am not


buah ni pun nak kene elak?


kenal buah ni?

pic google

ini buah dokong
tipulah kalau x kenal
aku sangat suke makan buah ni
buah kegilaan selama 25 tahun
semalam makan dengan bersungguh-sungguh
hari ni badan berangin lagi
tak terfikir pon sebab makan dokong

rupenye buah ni penyebab angin
kakak dalam lab aku yang cakap
buah dokong ni berbisa jugak
senang nak kena angin

eeeeee
banyaknye benda aku suke nak kene elak sekarang
ape ni???!!!!
(-_-")